55. Jahrgang Nr. 3 / Juni 2025
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Ausgabe Nr. 11 Monat Dezember 2004
Notstand: einbetoniert ... oder doch: Extra Ecclesiam salus est?


Ausgabe Nr. 11 Monat Dezember 2004
Die Grundhaeresie Johannes Pauls II.


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2004
Was wollte Khatami wirklich vom Papst - 14.3.1999


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2005
Zum Tode von Johannes Paul II.


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2005
Auf den polnischen Revoluzzer war Verlaß


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Habemus Papam?


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Die Krise des Glaubens und der Verfall der röm.-kath. Kirche


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Eine kritische Analyse von Ratzingers Dominus Jesus


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Gloria olivae - Joseph Ratzinger - Benedikt XVI.


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2004
L’ERREUR FONDAMENTALE DE VATICAN II


Ausgabe Nr. 10 Monat Dezember 2004
EL ERROR PRINCIPAL DEL VATICANO II


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
HABEMUS PAPAM?


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
La silla apostólica ocupada


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
Where do we stand?


Ausgabe Nr. 7 Monat September 2003
Auf der Suche nach dem Hauptirrtum des II. Vatikanums


Ausgabe Nr. 7 Monat September 2003
Der Hauptirrtum des II. Vatikanums: extra Ecclesiam salus est


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
The Apostolic See Occupied


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
Ou en sommes-nous?


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
Mgr. Lefebvre est-il évêque ou simple laïc?


Ausgabe Nr. 1 Monat März 2002
Zur Diskussion über die Des-Laurierssche These


Ausgabe Nr. 1 Monat März 2002
Buchbesprechung


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
SOBRE EL PROBLEMA DE UNA POSIBLE ELECCION PAPAL


Ausgabe Nr. 5 Monat September 2002
Der Apostolische Stuhl


Ausgabe Nr. 6 Monat November 2002
Über das Papsttum der Römischen Bischöfe


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Concerning the problem of the


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Is Mgr. Lefebvre a validly consecrated bishop?


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Le Siège apostolique < occupé >


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
La sede apostolica


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
Dominus Jesus


Ausgabe Nr. 1 Monat April 2001
Unerwartete


Ausgabe Nr. 1 Monat April 2001
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
Offener Brief an H.H. P. Perez


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
Und das Wort ist Fleisch geworden


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
SOLO LA VIEJA MISA


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 2001
Wir klagen an


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
Johannes Paul II. besucht Moschee


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
Anmerkungen zum Briefwechsel mit H.H. Pater Perez


Ausgabe Nr. 6 Monat Dezember 2001
Der Papst steht in der kath. Kirche nicht zur Disposition


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2000
¿DONDE ESTAMOS?


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
Econe ante portas - notwendige Klarstellungen


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
IN MEMORIAM H.H. PFR. MOLITOR


Ausgabe Nr. 6 Monat Dezember 2000
Zum Problem einer möglichen Papstwahl


Ausgabe Nr. 7 Monat März 2001
Die Liquidierung des Christentums


Ausgabe Nr. 7 Monat März 2001
Dominus Iesus


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1999
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1999
Der Papst steht in der katholischen Kirche nicht zur Disposition


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1999
Warum die Einsicht Ecône unterstützt


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1999
DER GROSSE VERRAT AM PAPSTTUM


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 2000
Zum Problem des innerkirchlichen Klerikalismus


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1998
ERWIDERUNG AUF DIE STELLUNGNAHME VON DR. E. HELLER


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1998
Leserbriefe: Zum Problem der Restitution der Kirche


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1998
UNFEHLBAR UND FEHLBAR ZUGLEICH


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1998
Leserbrief: Zum Problem des sog.


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1999
Über die Macht der Öffentlichkeit


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2006
In der Diaspora


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1997
PSYCHOTHERAPIE ALS METHODE DER GLAUBENSZERSETZUNG


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1997
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1998
Gott, von dem ich nicht einmal weiß, ob er überhaupt existiert


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1993
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1993
ZUM PROBLEM EINER MÖGLICHEN PAPSTWAHL


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1993
WAR JOHANNES XXIII. LEGITIMER PAPST?


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1993
Der theologische Standpunkt der CMRI


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1993
DIE SAAT IST AUFGEGANGEN


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1993
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1996
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1996
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1996
VERSINKT DER KATHOLISCHE WIDERSTAND... (Anmerkungen)


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1996
BEWUSSTER BETRUG JOHANNES PAULS II.?


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1995
IN MEMORIAM...


Ausgabe Nr. 3 Monat Oktober 1995
Was will und beabsichtigt Bischof Oliver Oravec?


Ausgabe Nr. 3 Monat Oktober 1995
DER KATECHISMS DES ÖKUMENISMUS


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1994
Die Papstwahl von 1903


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1994
MGR. DOLAN IM GESPRÄCH MIT REV. FR. PUSKORIUS


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1994
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1994
Gegen den atheistischen Übermenschen


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1994
LESERBRIEFE


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1994
Was will und beabsichtigt Bischof Oliver Oravec?


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1994
In memoriam


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1994
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 5 Monat März 1995
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1992
DIE RÖMISCH-KATHOLISCHE DIASPORA-KIRCHE - FIKTION ODER WIRKLICHKEIT? -


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1992
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1992
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1992
DER FALL ESCRIVA


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1992
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar-März 1993
PRIESTERWEIHEN IN MÜNCHEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar-März 1993
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 4 Monat Mai 2006
Ratzinger/Benedikt XVI. im Visier


Ausgabe Nr. 4 Monat Mai 2006
Leserbriefe zu dem Beitrag Am Scheideweg


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1991
DAS PENDANT


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1991
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1991
EINE ZEITUNG STELLT SICH VOR: FRAKTUR


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1991
ZUM TODE VON MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1991
ZUR AKTUELLEN SITUATION DER KIRCHE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1991
ZUR ERNÜCHTERUNG DER GEMÜTER


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1991
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1991
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1991
ENTSCHEIDUNGEN, DIE NICHT IN UNSER BELIEBEN GESTELLT SIND


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1992
ZEUGNIS DES GLAUBENS - ZUM PROBLEM DER GEGENWÄRTIGEN VAKANZ DES RÖMISCHEN STUHLES -


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli, Sondernr 2/3 1990
§ 9. Die Heiligung der Kirche


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1990
DAS RÄTSEL UM MGR. M. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1990
JOHANNES PAUL II. IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1990
ZWISCHEN ZWEI STÜHLEN


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1991
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1991
JOHANNES PAUL II. IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1989
WIR BETEN UM DIE BEKEHRUNG DES PAPSTES


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1989
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1989
KATHOLISCH, ABER UNABHÄNGIG VON ROM


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1989
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1989
NEW AGE, Vorwort


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1989
NEW AGE, Ausführung I


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1989
DAMIT ALLE EINS SEIEN - BRIEF S. E. MSGR. MOISES CARMONA


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1990
AUF DEM WEG ZUR WELTEINHEITSRELIGION


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1990
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1990
JÜDISCHE BEEINFLUSSUNG DER LITURGIE


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1990
ZUR PROBLEMATIK DER RESTITUTION DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1990
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Januar 1989
DIE KRISE DES GLAUBENS UND DER VERFALL DER RÖM.-KATH. KIRCHE


Ausgabe Nr. 7 Monat Januar 1989
WAS IST DAS EIGENTLICH: DIE RÖMISCH-KATHOLISCHE KIRCHE?


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1988
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1988
S C H I S M A ?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1988
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1988
DIE JÜDISCH-FREIMAURERISCHE UNTERWANDERUNG DER KIRCHE


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1988
DIE ZWIELICHTIGKEIT DER GESTALT JOHANNES XXIII., Fortsetz.


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1988
MEIN REICH IST NICHT VON DIESER WELT (JOH. 18,36)


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1988
ZUR PERSON VON MGR. MARCEL LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1988
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1988
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 8 Monat März 1989
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 8 Monat März 1989
AARON LUSTIGER


Ausgabe Nr. 8 Monat März 1989
SIE ALLE LÄSTERN GOTT


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai/Juni 1987
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai/Juni 1987
DAS JÜDISCHE KOMPLOTT UND DIE KATHOLISCHE KIRCHE


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai/Juni 1987
DER BRUCH FAND NICHT STATT!


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1987
TIEFSTE DIASPORA


Ausgabe Nr. 3 Monat Sept./Okt. 1987
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat Sept./Okt. 1987
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1987
NACHRICHT, NACHRICHT, NACHRICHT...


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1987
BRIEFE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1987
ÜBERLEGUNGEN ZUM VATIKAN-DOKUMENT ÜBER BIO-ETHIK


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1988
WARUM DER STANDPUNKT DER PRIESTERBRUDERSCHAFT ST. PIUS X. VON MGR. LEFEBVRE VERWORFEN WERDEN MUSS


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
Was ist das eigentlich: Die Häresie?


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
DER WIEDERAUFBAU DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
UNTERWEGS ZUR WELTEINHEITSRELIGION


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
DER HL. JOHANNES KAPISTRAN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1986
INKONSEQUENZEN, INKONSEQUENZEN... BRIEEFWECHSEL


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
... DEN LEIB DES HERRN NICHT MEHR UNTERSCHEIDEN...


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
DER WIEDERAUFBAU DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
JOHANNES PAUL II. UND DAS ZEICHEN DES TILAK


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
LEX CREDENDI, LEX ORANDI... - ODER NICHT ?


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
EINIGE BEOBACHTUNGEN ÜBER PAUL VI. WÄHREND DES II. VATIKAN. KONZILS


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1986
DAS JÜDISCHE PROBLEM IM HINBLICK AUF VATICANUM II (1965)


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1986
ZUM 'GEBETS'-TREFFEN IN ASSISI


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1986
REV.FR. MCKENNA ZUM BISCHOF GEWEIHT


Ausgabe Nr. 5 Monat Januar 1987
EINIGES ZUM NACHDENKEN


Ausgabe Nr. 5 Monat Januar 1987
NUR DIE ALTE MESSE!


Ausgabe Nr. 5 Monat Januar 1987
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1985
MORD IM VATIAN


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1985
DER LETZTE BETRUG ROMS


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1985
DIE FRECHEN FINGER UND VORLAUTEN LIPPEN


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1985
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1985
DER ANTICHRIST UND DIE AMTSKIRCHEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1985
EINE REFORM DER KONZILIAREN REFORMEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1985
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 1985
OFFENER BRIEF


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 1985
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1985
VON WILDEN MESSEN ZUR LEEREN HÖLLE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1985
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
DER WIEDERAUFBAU DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
BITTSCHREIBEN AN UNSERE BISCHÖFE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
EINE REFORM DER REFORMEN ?


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 5 Monat Juli 2006
Unsere 'zahlreichen Mitstreiter' oder: der tiefe Graben


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1984
DER 'PAPST' BEGEHT ÖFFENTLICH EINE TODSÜNDE


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1984
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1984
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1984
NACHLESE ZUM SOG. NEUEN 'KIRCHENRECHT'


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1984
ZUR BISCHOFSWEIHE VON MGR. GÜNTHER STORCK


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1984
DER GESALBTE ANTICHRIST


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1984
LESERBRIEF: ZUR UNRECHTMÄSSIGKEIT DER WAHL VON MGR. K. WOJTYLA


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1984
EINE KIRCHE OHNE BISCHÖFE?


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1984
ZUR SOG. 'WIEDERZULASSUNG' DER (TRIDENTINISCHEN) MESSE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1984
WELCH EINE SCHANDE!


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1985
ZEIGE MIR, HERR, DEINE WEGE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1985
MORD IM VATIKAN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1985
DIE ZERSTÖRUNG DER HL. MESSE IM SOG. 'N.O.M.'


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1983
ECONES WARNUNG AN TRADITIONALISTISCHE KATHOLIKEN BETREFFS FALSCHER HIRTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1983
WO STEHEN WIR?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1983
Die Menschen vergaßen Gott, daher kommt alles


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1983
Die Wojtylanische Diktatur


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1983
BRIEF VON HERRN REKTOR A.D. OTTO BRAUN AN DIE REDAKTION


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1983
DIE UNSICHTBARE HÄRESIE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
Die Wojtylanische Diktatur


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
FÜR KENNER: DER HL. PETRUS = MGR. WOJTYLA - EIN PROGRAMM


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
NOCH EINMAL: ZUM PROBLEM DES 'UNA CUM' IM 'TE IGITUR' DER HL. MESSE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
RELIGIÖSE VERFOLGUNG


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
MODERNE 'KIRCHEN'GESCHICHTE - EIN RÜCKBLICK


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
Die Wojtylanische Diktatur


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
HELDEN MIT AUSZEICHNUNG UNERWÜNSCHT


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
AUTORITÄT UND SEDISVAKANZ


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
LESERBRIEF AUS INDIEN


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1983
EIN NEO-MARXISTISCHES MANIFEST


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1983
MGR. WOJTYLA ZUM 5OO. GEBURTSTAG VON LUTHER


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
EIN ERSCHÜTTERNDES SAMISDAT-DOKUMENT


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
OFFENER BRIEF VON MGR. GU…RARD DES LAURIERS


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
IST MGR. LEFEBVRE EIN GÜLTIG GEWEIHTER BISCHOF?


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
FRONTWECHSEL


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
MARGINALIEN ZUM LUTHER-JAHR


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
LESERBRIEF: BETR.: EINSICHT XIII(5) VOM DEZ. 1983, S.177


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
Eine Erklärung von Mgr. M.L. Guérard des Lauriers


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1982
M. LEFEBVRE IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1982
DER ARIANISMUS


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
DER TRADITIONELLE STANDPUNKT


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
MGR. LEFEBVRE CONTRA MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
SCHAMLOS!


Ausgabe Nr. 3 Monat Oktober 1982
OFFENER BRIEF AN DIE ... KULTURGEMEINSCHAFT ST. PLUS X. E.V.


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1982
ECONES WARNUNG .../M. LEFEBVRE ALS PROPHET


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1982
STURMWOLKEN ÜBER DER GANZEN WELT


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1982
OFFENER BRIEF AN FREUNDESKREIS MARIA GORETTI E.V.


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1983
WIE ECONE DIE KIRCHE ERNEUERT - EIN OFFENBARUNGSEID


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1983
DIE GOTTESVORSTELLUNG VON MGR, WOJTYLA:


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1983
WO STEHEN WIR?


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1983
WOITYLAS VERWASCHENE VORSTELLUNG VON DER TRINITÄT


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1983
ERSTES SELBSTÄNDIGES DENKEN ODER HEUCHELEI ?


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1983
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1981
15 JAHRE NACH DEM II. VATIKANISCHEN KONZIL


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1981
DIE UNION CATÓLICA TRENTO LEHNT LEFEBVRE AB


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1981
DIE NEUE DOKTRIN DES PFARRER MILCH


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1981
JUIF ET CHRETIEN: RÉPONSE DE J. M. LUSTIGER À L'AGENCE TÉLÉGRAPHIQUE JUIVE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
ZUM PROBLEM DES UNA CUM


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
JUDE UND CHRIST


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
HARMONIE UND VERANTWORTUNG


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1981
CHRISTLICHE PRIVATSCHULEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1982
AUS EINEM BRIEF VON HERRN MICHEL MOTTET


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1980
'DAS IST EIN VERLORENER BAUPLATZ', ERKLÄRTE MIR EIN FRANZÖSISCHER BAUER


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
DIE SYMPATHIEN VON JOHANNES PAUL II. ODER DER BESTÄTIGTE BRUCH


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
LETTRES


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA...


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
ANTWORT VON H.H. PFARRER HANS MILCH


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
DIE HÄRESIEN JOHANNES PAULS II.


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
'NUR DIE ALTE MESSE!' EXEGESE EINES SCHLAGWORTES


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA...


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA... Fortsetzung


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
REPONSE DE HR L'ABBE HANS MILCH AUX QUESTIONS


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1980
KOEXISTENZ DER VOR- UND NACHKONZILIAREN RITEN?


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1980
RIEN QUE L'ANCIENNE MESSE -THE OLD MASS ONLY fr/eng


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
JOHANNES PAUL II.? - WAS DER 'COMBAT DE LA FOI' VON IHM MEINT


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
METHODEN UNSERER GEGNER, ODER TRADITIONALISTISCHE LEICHENFLEDDEREI


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
QUE SIGNIFIE LA COEXISTENCE DES RITES PRE- ET POSTCONCILIAIRES


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
CONFESSIO AUGUSTANA UND ANDERES MEHR


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
LA UNION CATOLICA TRENTO RECHAZA A LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
A CO-EXISTANCE OF THE PRE- AND POSTCONCILIAR RITES


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
LO UNICO QUE QUEREMOS ES LA MlSA TRIDENTINA


Ausgabe Nr. 7 Monat Dezember 2006
Und ihr werdet sein wie Gott


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1979
MGR. LEFEBVRES BRIEF AN MGR. WOJTYLA MIT EINER STELLUNGNAHME DES H.H. GUÉRARD DES LAURIERS


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1979
DER BUMERANG


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
PRÄZISE FRAGEN AN ECONE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
AUFRUF VOM 16.4.1979


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
ANGOR ECCLESIAE PATRIARUMQUE - 1. ENCYCLICA JOH. PAULS II.


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
DIE ERSTE ENZYKLIKA WOJTYLAS


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
OSTERN - UND DIE PAROLE VOM 'LODERNDEN HASS'


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1979
DASS (...) DER WAHRHEIT DIE EHRE GEGEBEN WIRD


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1979
GLOBALES GESCHNATTER


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1979
Offene Fragen an H. H. Franz Schmidberger


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1979
LITURGISCHE REFORMEN


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1979
WARUM PROPAGIEREN DIE REFORMER DEN ÖKUMENISMUS?


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1980
BRIEF VON PATER DES LAURIERS AN DIE REDAKTION


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
JOHANNES PAUL II.


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
OFFENE FRAGEN AN H.H. PFARRER HANS MILCH


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
IM GEDENKEN AN...


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
MITTEILUNGEN DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1978
AUS ROM NICHTS NEUES: STELLUNGNAHME ZUR WAHL VON KAROL WOJTYLA


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1978
JOHANNES PAUL II.


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1979
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1979
FRIEDLICHE KOEXISTENZ ?


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1979
IST KAROL WOJTYLA RECHTMÄSSIGER PAPST?


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
Y seréis como Dios (Gn. 3, 5)


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
And thou wilt be like God (Gen. 3,5)


Ausgabe Nr. 3 Monat Mai 2007
Ratzinger und die heidnischen Sexual-Götter


Ausgabe Nr. 3 Monat Mai 2007
Ratzinger und die heidnischen Sexual-Götter, Forts.


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Et vous serez comme Dieu


Ausgabe Nr. 5 Monat Oktober 2007
Leserbrief zu: Drei heilige Bücher


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
LA DIALECTIQUE HEGELIENNE DE MONSEIGNEUR LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
QUEST-CE QUE LE LEFEBVRISME ?


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
COEXISTENCE PACIFIQUE?


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
‘RIEN QUE L'ANCIENNE MESSE‘ - EXEGESE D' UN SLOGAN


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
THE OLD MASS ONLY


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
Mgr. Lefebvre est-il évêque ou simple laïc?


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
Is Mgr. Lefebvre a validly consecrated bishop?


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
THE LATTER DAY CHURCH


Ausgabe Nr. 12 Monat August 1984
DECLARAT ION OF MGR. M.L. GUÉRARD DES LAURIERS


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
SACRE DE M. L'ABBE GÜNTHER STORCK


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
IMPUDENT!


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
PEACEFUL CO-EXISTENCE?


Ausgabe Nr. 12 Monat June 1980
A PROCLAMATION ON 'THE NEW MASS AND THE POPE'


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1985
MONTRE-MOI TES CHEMINS, SEIGNEUR


Ausgabe Nr. 14 Monat February 1984
INFORMATIONS OF THE EDITOR


Ausgabe Nr. 14 Monat February 1984
NOUVELLE POLITIQUE D'AUTONOMIE OU HYPOCRISIE?


Ausgabe Nr. 14 Monat February 1984
NUAGES NOIRS SUR LE MONDE ENTIER


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
Where do we stand?


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
Ou en sommes-nous?


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
REMARKS TO THE SO-CALLED 'EXCOMMUNICATION' OF ARCHBISHOP NGÔ-DINH-THUC


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
REPONSE DE M. L'ABBÉ MILCH A LA LETTRE OUVERTE DU M. HELLER


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
LETTRE DE M.L. GUERARD DES LAURIERS op


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
A BETE DONT LA PLAIE MORTELLE A ETE GUERIE


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
FIRST SIGN OF INDEPENDENT THINKING OR HYPOCRISY?


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
THE ARIANISM - AN EXAMPLE FOR THE EXISTENCE OF THE CONSENSUS FIDELIUM


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
LES PROPHETIES DE MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
MONSEÑOR LEFEBVRE COMO PROFETA


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
Concerning the problem of the 'una cum'


Ausgabe Nr. 14 Monat Oktober 1981
LA BANDE DES QUATRE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
Beilage II zu EINSICHT X(2) Juni 1980: Die neue Messe und der Papst


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
APPEL DU 16.4.1979


Ausgabe Nr. 11 Monat February 2008
THE NEW RITE OF BAPTISM - PART II


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
MGR. LEFEBVRE AS PROPHET


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
STORM CLOUDS OVER THE WHOLE WORLD


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
ANSWER OF REVEREND FATHER HANS MILCH


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
Apostasía y Confusión


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
ENSEIGNEMENT DE PIE XII CONCERNANT LE RETOUR DU CHRIST


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
The poignant Secret of Sister Lucy


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
EL TEMA DE LA RESTAURACION DE LA JERARQUIA CATOLICA


Ausgabe Nr. 15 Monat Juli 2008
ELIGENDUS EST PAPA


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Fatima - ein New-Age-Heiligtum


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
Estado de emergencia: afianzado en cemento


Ausgabe Nr. 11 Monat giugno 2010
SOLO LA MESSA ANTICA - ESEGESI DI UNO SLOGAN


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2010
Im Eiltempo vom Abseits ins Aus


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
E sarete come Dio (Gn. 3, 5)


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2011
Die Grundhäresie Johannes Pauls II.


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 2012
Weder Vertrauen noch Eifer noch Methode


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2013
Habemus Papam? Zur Wahl von Jorge Mario Bergoglio


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2014
Wie Christus als Gottes Sohn erkannt werden kann - weiterführende Betrachtungen


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2014
Die Frage bleibt: Ist Jesus Christus der Sohn Gottes?


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2014
Nathan der Weise läßt grüßen


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2015
Fortsetzung I: Wie Christus als Gottes Sohn erkannt werden kann - weiterführende Betrachtungen


Ausgabe Nr. 4 Monat November 2016
Et regnabunt cum Christo mille annis


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2018
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Ausgabe Nr. 2 Monat März 2020
Quo vadis?


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2020
How Christ can be recognized as Son of God – further reflections


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2020
The Question remains: Is Jesus Christ the Son of God?


Ausgabe Nr. 5 Monat Juni 2020
Cómo se puede conocer a Cristo como Hijo de Dios: nuevas consideraciones


Ausgabe Nr. 5 Monat Juni 2020
Queda por responder la pregunta «¿es Jesucristo el Hijo de Dios?»


Ausgabe Nr. 6 Monat Juni 2020
Comment le Christ peut être reconnu comme le Fils de Dieu


Ausgabe Nr. 6 Monat Juni 2020
La question demeure: Jésus-Christ est-il le Fils de Dieu?


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Ausgabe Nr. 3 Monat März 2024
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Ausgabe Nr. 3 Monat März 2024
My Time with His Excellency, Archbishop Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 3 Monat März 2024
Ma rencontre avec S.E. Mgr. Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 3 Monat März 2024
Mi encuentro con Su Excelentísimo y Reverendísimo Arzobispo Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 3 Monat März 2024
Il mio incontro con S.E. l´Arcivescovo Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2025
Erklärung zur Restitution der Kirche im Jahr 2025


Where do we stand?
 
Where do we stand?

by
Eberhard Heller
transl. by Gladys Resch

"Credo... in unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam."

 The precise question is: Where do we stand in our struggle within the Church? It is not easily answered. The new pseudo-conservativism of the so-called 'Reform-Church' (post-conciliar Church), which disposes of a tremendous suggestibility by the personality of Wojtyla and the public opinion supporting him, and the intended misleading tactic by Écône and her clerical followers on one side, the ignorance of many faithful (but also their naive selfish conception of salvation), and the inexcusable holding back, respectively the refusal of the faithful clergy to enlighten the spiritual darkness and to inform the faithful about the true catastrophe, all these facts have contributed that our own ecclesiastical situation presents herself as being difficult to be seen through. Besides this the view where we stand is not being made clearer by the different judgement and estimation of the consecra-tion of bishops as from 1981. Some of them shout "schism, schism", the others recognize all pro-blems as solved - Glory to God! - by the safeguard of the apostolic succession. (This is supposed to go like this: one chooses a bishop, who is asked to ordain to the priesthood pede stante any brought along candidates, or even to consecrate them to bishops ... likely on a base of a private undertaking or a good-will tour!) These people's argument is in fact right, that the Church (with her office-bearer was found as administrator of the means of salvation to save souls, that is the hierarchy exists for the souls and not the other way round: the souls for the hierarchy. (This should be considered mainly by those amongst us, concerned about legality.) But the delegation of Powers for the administration of means of salvation was given by Christ to His Church - and not to innumerable sects. Both got to be considered together, although in cases of conflicts, the preference applies to the means of salvation.

 Which are our possibilities now in view of the difficult and apparently confused conditions, to account for our situation and to define our point of view? Because nothing is more damaging in sorting out confused circumstances, respectively serious problems, than a blind and imprudent activity or uncontrolled defeatism and resignation.

 One sometimes is surprised to realize how one can easily arrive to a solu-tion of complicated problems by applying too simple and plain methods. - I shall never forget how a professor of history of art explained to us the Baroque style by the analysis of the typical ornaments.

 In the apostolic Creed we so often pray: "Credo ... in unam, sanctam, catho-licam et apostolicam Ecclesiam." ("I believe ... in one, holy catholic and apostolic Church".) I believe, as a convinced Catholic in Christ's foundation of the Church, which should, as an institution, guarantee our salvation. The signs "one", "holy", "catholic" and "apostolic" define our faith in the Church. They will serve us as criterium to find out, where we stand in the Church, and what got to be done.

 The following sentences will first of all explain these characteristics, to enalbe us afterwards to enlighten our situation. These explanations can do it only in a short and sketched way. With their help we only approach this subject to focus our view upon the task which we are finally faced with.

I. Unity

 The doctrine of the dogmatics (compare Bartmann, Bernhard: "Lehrbuch der Dogmatik", 2 volumes, Freiburg 1928) deals with
a) unity in faith
b) unity in cult and the sacraments,
c) unity of the ecclesiastical community in its hierarchical organisation.

The substance of faith is laid down by the ministry of the Church in the Depositum fidei, which all faithful are obliged to believe in. The visibility and the recognition of the unity of the Church show itself most clearly by the public acknowledgement of the primacy of the Pope. (See John 10, 16: "One flock, one shepherd"; Matth. 12, 25: "No kingdom can be at war with itself without being laid waste"; St. Paul 1 Cor. 1, 10: ... use, all of you, the same language; you must be restored to unity of mind and pur-pose, there must be no divisions among you"; Pius IX's encyclical of September 6, 1864 - Dz. 1685-1687; Leo XIII in "De unitate Ecclesiae" of June 29, 1896 - Dz. 1954-1962). The unity of the ecclesiastical community and the unity in faith and the sacraments necessitate one another: the unity of ecclesiastical community with its hierarchy is the guarantor for the unity in faith. Reciprocally the unity in faith and the sacra-ments is the chain, which holds together the Church community in her unity.

 Sins against unity of faith are heresy and apostasy; he, who acts against the unity of the ecclesiastical community and renounces the primacy of the Pope, is a schismatic.

II. Sanctity

 Seen in the dogmatic view, sanctity means
a) an objective real holiness - in the institution of the Church;
b) a personal holiness - as a duty for all faithful.
 The objective real holiness can be
1) passive: through sanctified consecration (church, altar, implements)
2) active: in so far as it can bring about personal holiness, (sacraments, doctrine)
 Thus the whole institution of the Church by Christ is objectively holy with all her establishments, because she is the "Church of God", (compare e.g. Acts of the Apostles 20,28; 1 Cor. 1,2) The personal holiness means the given-by the grace of baptism-revealed possibility to attain perfection of one's own will in the following of Christ, in the imitation, in the entering more deeply in His perfect good, and holy Will, This effort of self-perfection is a constant duty for every single person as well as for the community as a body. Therefore, to be saved, it is not enough to withhold from committing sins, but we are asked to follow actively the road that Christ has shown us. To abide in the refusal to grow in personal holiness means to refuse the following of Christ; it means clearly that such a person does not love God and is not prepared to make sacrifices.

 I may say it once more: This personal holiness is not just to be understood individualistically, but it also applies to the community of faithful as such, who should also show, through and in the love of Christ, this union of love amongst each other. (This obligation is being overlooked by many.)

III. Catholicity

 It shows itself in
a) an inside,
b) an outside sign, (mark)
 By the inside Catholicity is meant the universality of the Church as institution of salvation in such a way, that faith and the religious life (religio) should involve our whole reality. Faith and religious life are the answer to all essential, most decisive questions, and they open up the possibility for a perfect meaningful life. This inward all-embracing life is such, that nobody has to be excluded from the Church because of his descent, social environment etc. The inward universality to entitle and to fulfil the claim for the revelation therefore applies to all men and people, and is valid for all times (without restriction).

 The outward Catholicity means, that the Church, as an institution, respectively as community of faith, extends and should extend to all people and the whole world. This Catholicity naturally presupposes the unity of the Church (in faith, sacraments and hierarchy.) As the outward Catholicity is a duty, which the Church is supposed to fulfil during the course of her history, ("Go out all over the world ...") it suffices for the actual historic situation, that this end is attainable, i.e. that the Church is intact in herself as an institution of salvation. For this reason the Church must always present herself, regarding her universality in space and time, in such a way, that by this her strength and dignity, her possibility for expansion and force of persuasion become visible and recognisable, (virtual Catholicity). On this is based the missionary mandate of the Church. And it is not enough to be only concerned about one's own salvation, that one's endeavour consists only to assure that one will go to heaven, but faith includes the coresponsibility for one's fellow-men and neighbours. It is everybody's duty, religious duty, to do its best to reveal also to others, and to show them the way, to participate in the life of Jesus, respectively to be prepared to lead them on this way.

IV. Apostolicity

 It comprises:
 a) the beginning, origin (apostolicitas originis);
 b) the doctrine (apostolicitas doctrinae);
 c) the succession (apostolicitas successionis).
 The Church is apostolic in so far as she is built up on the foundation by the Apostles, which she got directly from Christ, and in so far as this foundation continues to exist in the successors of the Apostles until the end of times.

 Let us now apply the above mentioned criteria to the actual situation of the 'Post-conciliar' Church on one side (a) and (b) to our own ecclesiastical situation, the 'Pre-conciliar' Church.

I. Unity

a) The so-called Post-conciliar Church has abandoned the unity of the faith by supporting publicly and officially heretic views, (modernism, ecumenism, 'Mass' as meal etc. - One may read through all publications of EINSICHT, which have constantly proved the apostasy by documents.) One should just consider the way how Wojtyla, as head of this 'Church', imagines the re-union with the Orthodox: to avoid the difficulties of the dogma of the infallibility of the Pope, the Orthodox would have no need to accept it, only the roman 'Church' should by faith be under the obligation. (This was mentioned at his visit to Turkey). So he wants to give up the unity of faith for the unity of community! Which conception has this man got of the Catholic dogma?! - Therefore a unity in cult and the sacraments does neither exist for the Tradition of the Church nor between the Orthodox and Roman rite. Every so-called 'office-bearer' makes his own 'liturgy' - and Paul VI even rejoiced about it. (the well known remark of the "multiplicity in the unity") On his trip to Africa Wojtyla affirmed repeatedly, that he was not concerned about the discipline concerning the liturgy, - where everyone could do as it pleases him (even dance) - but about the unity of the 'ecclesiastical' community. The new rites for the sacraments are falsified, so that, due to those rites, a sacrament cannot have its effect anymore. The hierarchy has, by the apostasy, ipso facto become illegitimate and has lost its charge of office.

b) Our whole endeavour of resistance against the 'Reformers' was primely concerned to save holy Mass, to defend the true theology of the Mass and the conser-vation of the whole contents of our faith, and therefore we maintained the unity in matters of doctrine and in practice for the administering of the sacraments for the Tradition in the Church, and also amongst the groups of resistance. No changes were introduced in those groups, and nobody would have been authorised to do so. But the unity of community of the faithful under the hierarchical leadership is missing. A head, whom Christ has chosen fur the leading of His Church, is still missing, so too the necessary bishops and priests for certain areas. Therefore we miss not only the representation for the unity of the ecclesiastical community, but - what is even more serous - the juristical mandatory for the still existing office-bearers, (bishops and priests) So, in this time without a Pope, they can only fulfil their duty of priesterly obligations by direct relation with the mandate of Christ. They can only exercise this mandate legitimately, when they do it in consideration with the will of the Church, - whose unity must be intended in the hierarchical order with the papal primacy. (We still expect the contribution by Mgr. Guérard des Lauriers O.P. concerning the exact determination of the rights of bishops and priests in this situation.)

 Let us consider the acting of Écône under this ecclesiastical aspect: They recognize a 'hierarchy', which has lost its legitimacy long ago. By this they leave ipso facto the community of the true Church and have become schismatics - this critic covers only one part of their error; the more serious one is, that they subordinate themselves to the deliberate destroyers of the Church, the anti-Christ, and this in clear knowledge of the true intentions of these so-called 'Reformers'! By trying at the same time to deny and to prevent the restitution - if Écône had not existed the freemasons would have to invent them, as a friend mentioned in this fight for the true Church - Écône proceeds in the administration of the (true) sacraments without legitimate mandate. Because it is only to His Church that Christ has given the power to act in His mandate, i.e. - not considering the problem in connection with the consecration of Mgr. Lefebvre by the freemason Liénart - the Éconists fail to work for the unity of the Church. The faithful commit a sin when they receive the sacraments adminstered by them, (in exception of extremis.)

II. Sanctity

a) The 'Reform Church' has by the falsification in matters of faith and sacraments, as well as by this ipso facto completed repeal of the hierarchical institution, destroyed the objective true holiness. The self-sanctification of the indivi-dual and the community of faith as such are widely lost, as this demand has been given up in favour of a diffused appeal for humanism. (The slogan of a 'clergyman': "people, remain as you are".) No one mentions anymore the first commandment, the love of God.

b) We have retained in the objective sphere the institution of the Church (as torso - see § 1 Unity), the doctrine, the sacraments with their sanctification. Everyone, who has the sense of humility should strike his breast and say: Mea culpa ..., when reminded of the duty to follow Christ, i.e. the sanctification of one-self and the community for the personal moral perfection. There is no more to be added!!!

III. Catholicity

a) When one favours the wrong ecumenism as Montini did, as Wojtyla is doing, ("Redemptor hominis", concelebration with Anglicans) (to create the world-unity-religion) one gives up the claim to the universality of the Church. Thus, such a 'Church' becomes eo ipso only a party amongst others, which are recognized as having the same rights, by which the claim of the Church to be the only beatifying-one is being given up. As by this the true Catholicity is missing, there can be no mandate for mission anymore.

b) By retaining God's revealed doctrine, we have retained the inner Catholicity. The apostasy of the hierarchy, which has enticed and carried away the greater majority of the faithful, in addition the betrayal of Lefebvre, who, under the mask of Orthodoxy, follows the plan to connect naive, uninformed, confiding faithful to the apostate Rome, and who has thinned out the rows of the loyal people, have reduced greatly the flock of the faithful Catholics. There are still small groups of professing communities or separate groups in Europe, South and North America, Africa, India, Australia and New Zealand, which belong to the Church of Christ and her institution, (faith and sacraments). But as the hierarchical unity is missing, it is impossible to represent visually the virtual Catholicity, i.e. the greatness and strength of the Church ..., especially as some clergymen, who have not become apostates, suppress cowardly their churchly position and opportunity.

IV. Apostolicity

a) The 'Reform Church' can certainly not call back in her mistaken views on the Apostles. When the elderly bishops, who actually have still been consecrated validly, but who follow the reform course, die, the apostolic succession comes to an end, as the new rite for consecration of bishops is invalid (at least greatly questionable).

b) With the confidence in the assistance of God and thanks to the action of Mgr. Ngô-dinh-Thuc - if it is in Gods plan of salvation - the endangered apostolic succession could be saved. The apostolicity too, concerning the doctrine and the origin were retained through the unmissleading holding on to the Tradition.

 May I add an explanation to the consecration of bishops. This problem of permittance of the given consecrations (against CIC § 953) will also in future be discussed by certain circles. One could also object that the danger of breaking up the succession would not have occured as long as there still were validly consecrated bishops in the 'reform-Church', who would have been able to change their ways. Here are mentioned the opportunists amongst the reform-bishops, for instance Mgr. Graber, Mgr. Siri and others. We cannot exclude the possibility that a reform-bishop (validly consecrated) comes back to the Church and repents. But even if it should happen, there would in principal not be a difference concerning the consecrations of bishops by Mgr. Ngô-dinh-Thuc, or one concerning the restitution of the ecclesiastical hierarchy.

 The opinion, that those validly consecrated bishops or cardinals (consecrated by Pius XII), who reside in the 'reform-Church', would retain their hierarchical position in office, when changing their ways, is a mistake. At their return, which should be openly manifested (by a abiuratio), they would not get back their office, lost by their betrayal of faith. The problem of deposition and election of a Pope, as well as the re-organisation of the hierarchy, would only have been postponed. By it nothing could be won. The risk of retaining the succession would unnecessarily have become greater and the faithful would have had to do without the adminstering of the sacraments, reserved for bishops. (Ordinations, and usually also confirmation.)

Summary

a) The 'reform-Church' possesses neither the unity, nor the holiness and Catholicity and is about to loose the apostolic succession: she is a pseudo-Church, simply a sect, still with a strong organization, with enormous influence in public life... and Lefebvre hangerson of pseudo-Orthodox. One should think once more of what the people of Écône really want - apart from their subjective intentions: submission under a sect and co-existence of heresy, apostasy and true faith, with which they follow on this level the same ecumenism which they reproach Montini and Wojtyla!!!

b) Where do we stand now? And here we come back to our question. Apart from the desolate condition concerning the own sanctification of the ecclesiastical community and the diminishing outside Catholicity, the main problem in our present situation remains the recovery of the Church unity as a hierarchical structured community of faith. This means the realisation of the following duties: deposition of the 'Papa haereticus', condemnation of the heresies and the heretics, election of a Pope, reconstruction of the hierarchy and self-claim of the Church as visible juristical Church-community, which represents the greatness and dignity of the divine revelation. Concerning the self-claim of those groups in the religious underground as Church, one has to make a remark concerning the pitious attitude especially of the traditional clerics: if you want to know if a priest confesses the true faith, ask him at a suitable occasion to write out a stamped wedding document and to marry two people, or one tries to get a baptism certificate and baptism, - to be read in this line: stamped document plus sacrament. The result surprises only those who have not had the experience: usually you are stranded for the stamp, and then the clergyman sends you to the 'reform-Church' for the reception of the possibly valid sacrament, to the danger to commit a sacrilege, just because the 'reform-Church' has still got the stamp.

 One could object: as we have not, or only in a limited way the hierarchical structure, the visibility and dignity (say: 'stamp'), we can also in future do without it, as we have got the sacraments, the faith and the succession. I want to give the answer: we may not do it. Away from the fact that the outside Catholicity would disappear, Christ has given over the means of salvation for adminstration to HIS CHURCH, who must do it in the way He has ordered it!!! And Christ has instituted HIS CHURCH as an institution of salvation and not only as a professing congregation, which has the sign that all have the same (theoretical) opinions, without really forming a life companionship (as for instance, like the Protestants). And this institution has been formed as a single one and not as a multiplicity of sects, if one renounces the re-establishment of the Church as a hierarchical constructed organism, one looses the power to administer legitimately His means of salvation, the sacraments, and to receive them validly, because the intentions are those of a sect. But there are more very decisive points. It has been said at the beginning that the unity of the ecclesiastical community with the Pope as her head, is the guarantor for the unity in faith. Without highest clerical profession, which is binding in its dogmatic decisions, the unity in faith is in danger. There will probably arise new problems in future, which have to be solved from the view of the faith. Who gives us an authorized answer (from the viewpoint of Christ)? We shall probably be obliged to give an answer, which we shall give from our conviction and for which we can stand for. But we must still realize that this answer is unauthorized. Without true authority there is a danger to slide into an unwilling protestantism, which most people overlook.

 A problem, where everyone feels clearly the missing of the hierarchy, is the so often mentioned division and the fallen out amongst the true traditional persons and groups. Apart from the hidden organizations, which work either for the approachment to 'Rome' (for instance Lefebvre and his organization) or the destruction of the groups of resistance - with those, there can not be a unity! - and the many personal differences and complaints inside and amongst the different groups, the missing unity has its cause in the hierarchy with an obligatory discipline, but which is not yet built up.

 Our main aim for the future must therefore be the reestablishment of the ecclesiastical unity with an intact hierarchy, which got to be attained under the pastoral leadership of the bishops and priests. Then there will be decided who is going to belong to the true Church, according to whatever one is prepared to cooperate towards this unity, respectively to its building up, which may also happen in stages. It is not sufficient anymore to be against the 'NOM', against the occupant Wojtyla and his followers or to be against the Lefebvre-programme of coupling. It will be of a primary importance that we should - apart from the profession to holy Mass - put ourselves under the obligation to stand positively to the true faith and to the reestablishment of the ecclesiastical unity.

Where do we stand? At the cross road between sectarism and true church.

(From EINSICHT XII/6, p. 194 ss, XIII/1, p. 53 ss (german) and Spezial-number july 1983, p. 2 ss. engl.)
 
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